۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۹۰۲۵

فضای مجازی | فِرست کلاس

فضای مجازی | فِرست کلاس
محمد ایمانی: قرار بود تحریم‌های مالی و بانکی را برجام حل کند، چه شد که آوردن نهاده‌های دامی را برای تصویب ملحقات FATF گروگان می‌گیرد!
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی امروز، گران شدن گوشت را به FATF ربط داد و گفت "اگر رابطه ما با FATF قطع شود، فعالیت بانکی ما در سطح دنیا با مشکل ایجاد می‌شود… با چمدان که نمی‌توانیم تجارت کنیم. قطعه‌ای را می‌توان با چمدان آورد، اما نمی‌توان ده‌ها میلیون تن نهاد‌های دامی که با پول چمدانی وارد کرد… نمی‌خواستم بگویم، اما می‌گویم: دو هفته در نقل و انتقال پول مشکل پیدا کردیم، این مشکل گوشت ایجاد شد".

چند ابهام و سوال: اولاً قرار بود مشکل حمل و نقل چمدانی را برجام حل کند و تحریم‌های مالی و بانکی یکجا برداشته شود. اما رسیدیم به آنجا که تابستان گذشته با وجود برقراری برجام، آقای ظریف گفت "بعد از ۲۰ ماه از اجرای برجام هنوز هم نمی‌توانیم یک حساب بانکی در لندن افتتاح کنیم". حالا آقای روحانی، آوردن نهاده‌های دامی را برای تصویب ملحقات FATF گروگان می‌گیرد!

ثانیاً کارگروه FATF دو سال است اقدام مقابله‌ای نسبت به ما را به حالت تعلیق درآورده و این تعلیق، در بیانیه اخیر FATF هم تمدید شده است؛ بنابراین نقش و تأثیر این نهاد در زمینه مبادلات مالی و بانکی ما همان است که از دو سال قبل جریان دارد و تغییری نکرده است. با این وجود، آقای روحانی چطور توانسته گرانی و کمبود دستکاری شده گوشت را به عدم تصویب دو لایحه مورد نظر FATF ربط دهد؟!

البته آقای روحانی در این قبیل سناریو سازی‌ها مهارت خاصی دارد. او هفته قبل مدعی شد "چون قیمت گوشت در ایران ارزان است، به خارج کشور قاچاق می‌شود"! و این در حالی است که مردم می‌پرسند چرا گوشت ۴۰ هزار تومانی ماقبل برجام، قاچاق نمی‌شد، اما گوشت ۱۲۰ هزار تومانی پسا برجامی، قاچاق می‌شود؟ مگر برجام با گوشت و قیمت آنچه کرد و اگر FATF تصویب شود، قیمت گوشت را به کجا می‌رساند؟!

این هم از هنر‌های دولت است که از یک طرف امکان قاچاق انبوه گوشت را فراهم می‌کند و از طرف دیگر برای گوسفندان خارجی، هواپیمای FIRST CLASS می‌گیرد تا به ایران بیایند! مردم چی فکر می‌کردند و چی شد؟! قرار بود سرمایه گذاران خارجی بیایند و با خود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه بیاورند؛ اما نمی‌دانستیم که آن‌ها قرار است در هیبت و آرایش گوسفند از هواپیما پیاده شوند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات